Założenie klasowej uprawy roślin

Powiększ obraz

          Na zajęciach  kreatywnych uczniowie klasy drugiej przeprowadzili doświadczenie – tym razem mieli za zadanie wyhodować fasolę. Do tego celu każdy uczeń przygotował słoik z wodą, na który położona została gaza i ułożone na nią zostały ziarna fasoli. Aby gaza nie zsunęła się, została przywiązana do słoika. Na niej leżało po kilka ziaren fasoli.

          Podczas doświadczenia trzeba było dbać o to, aby początkowo fasola, a potem roślinka miała zawsze dostęp do wody, ponieważ szybko ją wypijała, a część wody parowało.

          Wnioski:

  • Nasiona fasoli w ciągu 2,5 tygodnia hodowli zmieniły wygląd i kształt – z ziaren wyrosła roślina.
  • Widać było bardzo nierówny rozwój roślin, jedne rosły szybciej, inne wolniej.
  • U fasolek posadzonych w wyższym naczyniu system korzeniowy lepiej się kształtował i lepiej trzymał roślinę w pionie.

           Drugoklasistom udało się wyhodować piękne roślinki. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

Marzena Zasuń