W drugim tygodniu stycznia uczniowie klasy drugiej zrealizowali Projekt Edukacyjny – Geometria ukryta w zabawie. Celem zajęć było doskonalenie przez uczniów rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych. Dzieci poprzez wspólne zabawy, gry dydaktyczne oraz manipulowanie figurami geometrycznymi utrwalili wiedzę z geometrii oraz rozwinęli kreatywne myślenie. W ramach realizacji projektu uczniowie stworzyli na lekcjach m.in. matematyczne mozaiki w programie PAINT, figury geometryczne z kolorowych patyczków oraz różnorodne prace plastyczno- techniczne z wykorzystaniem figur geometrycznych w formie płaskiej jak i z zastosowaniem techniki przestrzennej.
Uczniom przedstawiłam klasyczną chińską układankę – tangram. Poprosiłam dzieci o samodzielne wycięcie kształtów z wydrukowanego szablonu. Następnie próbowali z dostępnych 7 elementów ułożyć np. lisa czy łabędzia. Przygotowałam kilka wzorów bez konturów (wersja trudniejsza) i z konturami (wersja łatwiejsza). Ciekawostki o tangramie znalazłam w ścieżkach matematycznych od wydawnictwa GWO.
Marzena Zasuń