Erasmus+ ZSP Rększowice – Barcelona

Powiększ obraz

         Kiedy do Polski zawitały wakacje, 8 nauczycieli z naszej szkoły  udało się w podróż do krainy palm, gór i katalońskich historii, aby realizować zadania w ramach dwóch kursów z Programu Erasmus+. Dwoje nauczycieli zmierzyło się z kursem z zakresu ICT, natomiast pozostała szóstka z kursem językowym, na którym mogła doskonalić swoje umiejętności językowe. Organizacja przyjmująca, z którą zawarliśmy współpracę stanęła na wysokości zadania i zapewniła doskonałej jakości zajęcia prowadzone przez profesjonalnie przygotowanych nauczycieli.

         Kurs z zakresu ICT był świetną okazją do wymiany doświadczeń z nauczycielami z całej Europy oraz wyposażył nauczycieli w nowe umiejętności dotyczące pracy z uczniami w szeroko rozumianej technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Ponadto udział w kursie był odpowiedzią na ciągłe wyzwania, przed którymi stoją nauczyciele, związane ze stosowaniem kreatywnych metod i innowacyjnych rozwiązań w klasie. Dał nam możliwość praktycznego doświadczenia stosowania narzędzi i metod pracy związanych z krytycznym i kreatywnym myśleniem, a także implementacją ICT w edukacji.

         Po intensywnych zajęciach był czas na zwiedzanie i poznawanie miasta. Niewiele osób wie, że symbolem Katalonii jest osiołek, który uosabia upór i cierpliwość. Osioł stoi oczywiście w opozycji do temperamentnego byka, który jest symbolem Hiszpanii. Barcelona zachwyciła nas  pod każdym względem. Jej śródziemnomorski charakter, zabytki i pełne atmosfery ulice pochłonęły nas bez reszty. Zwiedziliśmy Sagradę Familię, Park Guella, Klasztor Montserrat, domy Gaudiego,  Barri Gòtic, Raval, Barceloneta oraz La Ribera (razem z Sant Pere oraz Santa Caterina).

         Tydzień w Barcelonie, stolicy Katalonii minął szybko. Był to czas pełen wrażeń, ciekawych doświadczeń i niezapomnianych chwil. Mieliśmy okazję poznać inną kulturę, język, spróbować tradycyjnych hiszpańskich potraw oraz poznać nowych znajomych z różnych części Europy. Była to też okazją do przełamania barier językowych. Założone cele projektu zostały w 100 % zrealizowane.

 

                                                                                  Koordynator projektu

                                                                               Sybilla Hofman-Migdalska