Klasa trzecia w drugim półroczu realizowała projekt czytelniczy – „Nie jestem sam, ja książkę mam! Mój Lekturnik”. Projekt czytelniczy „MÓJ LEKTURNIK” polegał na prowadzeniu zeszytu, w którym uczniowie w ciekawy sposób zaprezentowali przeczytaną książkę. W LEKTURNIKU były wpisane i zilustrowane wszystkie przeczytane przez ucznia książki, bez względu na to, czy były to lektury szkolne, książki wypożyczone w bibliotece, własne czy inne…
Najciekawsze prace wykonali – Kornel Bańka, Zuzanna Ziora, Filip Brusz, Piotr Chudy i Krzysztof Klama.
Wychowanie do czytania jest pracą żmudną i wieloletnią. Powinno rozpocząć się jak najwcześniej. Jest to bardzo ważne, ponieważ wychowanie dzieci na czytelników jest dzisiaj, w dobie społeczeństwa informacyjnego, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nieumiejętność czy stronienie od czytania może spowodować nienadążanie za zmianami, a w konsekwencji wykluczenie informacyjne. Pamiętajmy, że nikt nie rodzi się czytelnikiem, a zamiłowanie do czytania musi być pobudzone przez inne osoby.
Cel główny projektu:
– Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych
– Wzbogacenie słownictwa, wiedzy ogólnej
– Wyrabianie nawyku korzystania z bogactwa literatury pięknej
– Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć
– Rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej
– Kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę
Marzena Zasuń