Punktem wyjścia do konstruowania zajęć w oparciu autorską metodę, są dziecięce pytania. Dlaczego? Ponieważ każdego dnia dzieci zadają ich tysiące, żeby rozwijać swoje zainteresowania i zrozumieć istotę różnorodnych zjawisk.
Podczas zajęć na Uniwersytecie Dzieci uczniowie klasy trzeciej starali się zaspokoić swoją ciekawość. Dzięki Metodzie Pytań i Doświadczeń poznali odpowiedzi na nurtujące ich pytania…
Zrealizowane tematy w drugim półroczu roku szkolnego 2022/2023 to:
- Dlaczego warto oszczędzać pieniądze?
- Ile planet ma układ słoneczny?
- Jak powiedzieć to samo inaczej?
- Jak mówić o tym co czuję?
Zajęcia bazujące na Metodzie Pytań i Doświadczeń, rozwinęły u dzieci naukowy sposób myślenia w oparciu o schemat badawczy: hipoteza – doświadczenia – wnioski. Uczniowie weszli w rolę naukowców: definiowali problem, szukali jak najlepszych rozwiązań i samodzielnie wyciągali wnioski z uzyskanych wyników badań. Prowadzony przez nie proces badawczy był treningiem krytycznego myślenia. Dzieci nie poznają otaczającego świata jedynie w teorii, ale uczą się przede wszystkim poprzez doświadczenie.
Aleksandra Kuzior