Metoda projektu edukacyjnego pozwala na kształtowanie u uczniów wielu umiejętności związanych z podejmowaniem konkretnych działań: od fazy ich planowania i poszukiwania wsparcia, aż po ich realizację i ocenę. Często oznacza to zwiększenie zaangażowania uczniów w pracę i kształtowanie pozytywnego stosunku do niej.
W I semestrze bieżącego roku szkolnego na lekcjach biologii uczniowie klasy V i VIII pracowali metodą projektu poznając tajniki komórek i cząsteczki DNA…
Uczniowie klasy V wykonali modele komórek zwierzęcych i grzybowych, zaś uczniowie klasy ósmej tworzyli modele cząsteczki DNA, jako nośnika informacji genetycznej. Tematyka projektu była ściśle związana z zagadnieniami omawianymi wówczas na lekcjach biologii. Dzięki osobistemu zaangażowaniu w prace projektowe zwiększyło się zainteresowanie uczniów poruszanym tematem. Dzieci lepiej zapamiętały i zrozumiały wprowadzane treści.
Przepięknie wykonane pomoce dydaktyczne można oglądać w sali nr 11.
Jolanta Jeziorowska