Wprowadzenie do projektu – założenia Erasmusa w naszej szkole

Głównym założeniem projektu jest zdobycie przez nauczycieli naszej szkoły kompetencji interkulturowych i językowych w celu podniesienia jakości pracy naszej placówki. Udział w szkoleniach zagranicznych to  otwarcie się na świat, przełamanie barier, nabycie nowych umiejętności, podniesienie prestiżu szkoły. Ponadto udział w projekcie to wyższy poziom znajomości języka angielskiego  nauczycieli co umożliwi  skuteczną komunikację oraz współpracę międzynarodową, a także stosowanie języka angielskiego nie tylko na zajęciach z nauczycielem języka, lecz zintegrowanie go z treściami codziennych zajęć.

 Udział w projekcie zagwarantuje uczniom naszej szkoły możliwość rozwoju edukacyjnego, zwiększy szanse na uzyskiwanie przez nich lepszych wyników w uczeniu się oraz sprawi, że Europa stanie otworem przed nauczycielami, uczniami, mieszkańcami Rększowic. Społeczność  będzie miała szansę dostrzec wiele pozytywnych aspektów bycia członkiem Unii Europejskiej.

Do działania motywuje nas chęć zdobycia wiedzy na poziomie europejskim oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych, aby nasza szkoła niczym nie odbiegała od standardów europejskich, a uczniowie i rodzice mieli poczucie rozwoju i postępu o wymiarze europejskim

 

                                                                                                            Sybilla Hofman-Migdalska