CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania w tym roku odbywał się w dniach 10–21 października. CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.
Akcja odbywa się na terenie całej Europy i skierowana jest do wszystkich tych, którzy są zainteresowani programowaniem lub dopiero chcą z nim rozpocząć swoją przygodę. Polscy uczniowie i nauczyciele rokrocznie wykazują duże zainteresowanie tą inicjatywą.
Również w naszej szkole uczniowie aktywnie uczestniczyli w Europejskim Tygodniu Kodowania. W trakcie tego tygodnia uczniowie z klasy 1 z wielkim zaangażowaniem brali udział w zajęciach promujących idee kodowania. Bawili się kodowaniem na małej macie CodeWeek podejmując działania pod nazwą: Jesienne warzywo. Uczniowie podczas tych zajęć ćwiczyli i rozwijali umiejętności logicznego myślenia i kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazka oraz kodowanie kolorami. Skupili się również na budowaniu najwyższej wieży z kolorowych kubeczków, a wcześniej na doświadczaniu jak to zrobić, żeby była wysoka i stabilna. Rozmawiali o konieczności współpracy w grupie. Zgodnie stwierdzili, że tylko zgrany zespół jest w stanie zbudować stabilną budowle. Uczniowie klasy 1 pracowali jak prawdziwi programiści – korzystali ze strony Course 1 – Studio Code.org.
Uczniowie klas IV – VIII w tym roku szkolnym połączyli ideę kodowania z powtórką z matematyki. Rozwiązywali zadania związane z obliczeniami w pamięci z zastosowaniem właściwej kolejności wykonywania działań, ćwiczyli działania na potęgach i kształcili umiejętność rozwiązywania równań. Klasa 8 po raz kolejny zmierzyła się z kodami QR.
Kodowanie i programowanie wiąże się z wieloma zaletami, takimi jak rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie współpracy i współzawodnictwa. Uczy dokładności, operowania współrzędnymi i co najważniejsze pozwala dobrze się bawić!
Uczniowie naszej szkoły świetnie poradzili sobie z wszystkimi zadaniami. Za rok także planujemy wziąć udział w Europejskim CodeWeek.
Marzena Zasuń, Beata Ciuk