Co zaplanowaliśmy a co zostało zrealizowane? To za nami oraz w trakcie:
– Czy grzybiarze, to śmieciarze?
– Woda- niebieskie złoto- jak oszczędzam
– Ile wody „zużywa „ hamburger (ślad wodny)-
szanujmy żywność
– Pamiętamy o naszych „braciach mniejszych”-
dokarmiamy, dbamy, opiekujemy się
zwierzętami żyjącymi wolno oraz domowymi
We wrześniu pokazaliśmy naszej braci szkolnej jak nie należy zachowywać się w lesie. Kilka satyrycznych przedstawień „grzybiarzy- śmieciarzy” zyskało duży rozgłos. Przecież zwierzęta nie mogą uciekać z lasu, bo nagle zawitał tam człoooowiek! Później ludzie dziwią się, że te podchodzą pod jego dom szukając jedzenia. Dziwne? Wcale nie! Człowiek niszczy jedzenie zwierząt przekopując się przez runo leśne, niszcząc trawę i rośliny, nie mówiąc o pozostawianych śmieciach ( bo przecież w lesie musi coś zjeść- a opakowanie zostawia pod drzewem).
Kolejne działania związane są z szacunkiem do… wody. Wiemy , jak wodę oszczędzać ale szanować. No tak, szacunek dla wody obecnie przyjął bardzo rozbudowana formę. To nie tylko element naszych codziennych rytuałów higienicznych oraz posiłków. Woda= życie + Ziemia. Opracowaliśmy różnorodne hasła związane z wodą i szacunkiem do niej. Wykonaliśmy szereg haseł i umieściliśmy je na mini transparentach umieszczonych na szkolnym korytarzu.
Woda wiąże się ściśle z jedzeniem a jedzenie z chowem i hodowlą – ślad wodny- to kolejny etap wzbudzania szacunku dla wody.
Szanujmy żywność. Wiem co mam zjeść, kupuję tyle ile zjem, nie wyrzucam jedzenia, nie marnotrawię wykorzystanej do jego wyprodukowania wody.
Co przed nami
– Smog- walka o czyste powietrze- Czy wiemy w
jaki sposób ogrzewamy nasze domy?
– Co mam w szafie, czym mogę się podzielić –
walczymy z konsumpcjonizmem (może giełda
rzeczy zbędnych?)
– Plastik czy szkło- opakowania wielokrotnego
użytku
– Śmieci- śmiertelne pułapki dla zwierząt
– Co ze ściekami- czy jeszcze są groźne
– Zamieniam stare w nowe- przeróbki
przedmiotów starych w nowo
funkcjonujące- projekty, pomysły
Beata Cierpiał